Napi Coelho:

"Az utazás soha nem pénz, hanem bátorság kérdése." Paulo Coelho



2015. február 6., péntek

Duplatükör, szimmetria.

Ő, rólam:
Tegnap megkért, hogy segítsek kitakarítani, bár arról volt szó, hogy majd ma megcsinálja egyedül. Múlt héten én takarítottam. Ma a kezembe nyomott a ház előtt egy tubus folttisztítót: azzal a szöveggel, hogy ha nem tisztítom ki kabátom estig, akkor megnézhetem magamat. Egész este házon kívül volt. Az utóbbi hetekben folyton fáradt, nyűgös, ingerlékeny. Gyakran kiszolgáltatja magát, minden reggel velem főzeti a teáját. Amikor felvetettem, hogy elmegyek sörözni a haverokkal, megkért, hogy 10-re érjek haza. Csak mióta elment itthonról, 4-szer hívott fel különböző ürügyekkel. Időnként napokra lelép a barátnőihez. Reggel én vittem le a szemetet.

Én, róla:
Napok óta feszült, ingerlékeny, figyelmetlen. A koszos ruhák kupacban hevernek a szekrény előtt a szőnyegen; ha mégis a szennyesbe kerülnek, kilógnak a zoknik. A kuka körül folyton szét van szórva a dohány, nem győzöm összesöpörni. Mindent ott hagy, ahol épp abbahagyta a használatát. Néha úgy érzem, sokkal jobban érdekli a gitározás, mint én. Nem áztatja be a koszos tányérokat, nem dobja ki az üres wc-papíros gurigát. Beledumál, amikor vezetek. Zuhanyzás nélkül fekszik bele a frissen felhúzott ágyneműbe. Egyszerre több sorozatot is néz; ha beszélgetni szeretnék, elmeséli, melyikben mi történt. Én főzök, mosok, teregetek, hajtogatok.

VAGY

Ő, rólam:
Gondosan vezeti a háztartást, mindig van tiszta ruha, meleg étel. Akkor is, ha épp fáradt, nyűgös, beteg, elfoglalt, leharcolt. Leltár van a fejében arról, hogy mit is használok, mi fogyott el, mire van szükségem; és ami hiányzik, azt előbb-utóbb beszerzi. Azt is, amire csak vágyakozom. Rengeteget, erőn felül foglalkozik a közös álmaink építésével. Mindenben támogat, akkor is, ha az a valami neki áldozatokkal jár(hat). Összepakol helyettem, amikor húzom az időt. Akkor is szeretettel ébresztget, amikor már 20 perce talpon kellene lennem. Amikor elmegyek sörözni a haverokkal, éjfélkor azért hív fel, hogy nem esett-e bajom; és nem azért, hogy leszúrjon, hogy hol kujtorgok.

Én, róla:
Minden itthoni teendőben szeretettel segít. Minden reggel megfőzi a teámat. Tolerálja, ha ingerlékeny vagy fáradékony vagyok. Azzal és oda megyek, akivel és ahová csak szeretnék; tökéletesen bízik bennem, és tiszteletben tartja a szabadságvágyamat. Megdicséri, amit főztem. Általában elmosogat helyettem. Nagyon igyekszik, hogy ne hagyjon szanaszét mindent. Elviseli, ha hülye játékokat játszom, vagy ősrégi filmeket nézek. Bármikor belemegy, hogy ma vacsorázzunk a hamburgeresnél. Végigállja velem a sort a rendelőben. Nem teszi szóvá, hogy minden nap becsengetek, pedig kulccsal is bejöhetnék, ami Neki sokkal kényelmesebb volna.

Elvárások vs. elégedettség. Jogok vs. elfogadás. Változtatás vs. változás.
Nézőpont kérdése.
Csak rajtunk múlik, minden nap.

4 megjegyzés: