Napi Coelho:

"Az utazás soha nem pénz, hanem bátorság kérdése." Paulo Coelho



2010. december 6., hétfő

Shoppingolás mifelénk


(A témát Luca, és izgága biomasszái ihlették.)

Zoli tipikus férfi.
Számára egy női ruha üzlet látványa két dolgot jelent:
1. Egy újabb szexis darabbal bővül a készlet, amit megpróbálhat finoman leimádkozni rólam.
2. Újfent megrövidül a konyhapénz.
(3. Most kellene felírni a cikkszámot, a méretet, a bolt címét - esetleg félretetetni ezt a darabot. Amint visszateszi, képtelen leszek megtalálni, pedig milyen jó lenne ez karácsonyra...)

Mindemellett tudatában van annak, hogy számomra ugyanez a látvány más jelentésekkel bír. Nevezetesen:
1. Izgalmas programnak nézünk elébe. Vajon találok-e megfelelő darabot elfogadható áron?
2. Végre újra nőnek érezhetem magamat ebben a gyönyörűségben! Vajon melyik harisnyával lesz a legjobb?
3. Újfent sakkoznom kell a "zsebpénzemmel", pedig már azt hittem, ebben a hónapba tudok majd félretenni.
4. Fáj a szívem, amiért a túlfejlett stílus-érzékemnek határt szab a pénztárcám.
5. Hogy fog ez mind beférni a szekénybe?
6. Irgalmatlanul furdal a lelkiismeret - de ez egyszeri, és megismételhetetlen ajánlat volt...

A fenti különbségre viszonylag hamar fény derült. A kezdet kezdetén persze egy kapcsolatban mindkét fél toleránsan tűri a másik bónáit. Zoli mosolyogva jött velem az első pár alkalommal shoppingolni, járt velem boltról boltra; megdicsérte rajtam ezt, vagy megkritizálta amazt - és természetesen egyes darabok megvételéhez ő maga, személyesen ragaszkodott.
Persze mindemellett feltűnt, hogy magától messzire kerüli a bevásárló-központokat, és a saját ruháinak beszerzésére is nehéz rávenni. Azaz: jobban megismerve őt teljes bizonyossággal ébredtem rá, hogy Zoli nem szeret shoppingolni - csak hajlandó megtenni a kedvemét, ahogy mondjuk én is bemegyek Vele a Média Markt-ba...

Mindemellett én még mindig boltkóros vagyok néha. És fenti hajlamom kiélése közben állatira nem szeretem nézni az órámat; megkeresni a legközelebbi gsm üzletet, amiben Zoli elnézelődhet, amíg én próbálok;  ígérgetni, hogy mindjárt hazamegyünk; vagy egyszerűen csak érezni, hogy a másik fél ezt a tevékenységet nem élvezi igazán.

Így aztán - körülbelül egy éve - egyedül, vagy legalábbis Zolitól külön járok shoppingolni. A keret így jól definiáltan a zsebpénzem - azaz nem rövidül meg a Zoli által legalizáltan költhető konyhapénz. Az időm annyi, amennyit csak rászánok; addig próbálok, amíg tetszik; és magam döntök arról, hogy az adott darab megvétele feltétlenül szükséges-e. Kevesebb üdítőt és sajtburgert fogyasztok a vásárlás időtartama alatt - kávéból viszont 1-gyel többet, mint amennyit Zolival innék. Eközben persze Ő is hasznosan tölti az idejét: dolgozik, pihen, ilyesmi; esetenként egy megbeszélt időpontra értem jön, és a kérdéses darabokat megnézi rajtam.
Bár úgy érzem, pénzt nem sokat spórolunk meg így sem, időt, energiát, ideg-feszültséget mindenképpen. Én nem érzem rosszul magamat amiatt, hogy olyasmire kényszerítem a páromat, amit utál; ő pedig nem érzi úgy, hogy teljesen felesleges dolgokra fecsérli azt a kevés szabadidejét, sem úgy, hogy meg kellene eközben felelnie nekem.

Mindemellett a közös bóklászások emlékeként, és a néha együtt elkövetett vásárlások nyomait őrizve Zoli néhány üzletet elnevezett saját szórakoztatására (nyilván, amíg én az árukészlettel voltam elfoglalva).
Így lett a Tezenis-ből Tokás Mackó; a Pull and Bear-ből Húzd, és macog; a C&A-ból Cunda; a H&M-ből Hundem; a Tatuum-ból Tatu; a Promod-ból pedig Pockos Mackó.

Így legalább biztos lehetek benne, hogy ha megbeszéljük, hogy a Tokás Mackóból kérek harisnyát, akkor tutira tudni fogja, hol kell megvenni - és persze abban is, hogy a ritka alkalmak során nem csak én, de Ő is jól szórakozik...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése