Napi Coelho:

"Az utazás soha nem pénz, hanem bátorság kérdése." Paulo Coelho



2013. december 2., hétfő

2013. december 2. - Sugo bolognese.

A Férjem a héten említette, hogy az Anyósom bolognait készített a héten. Kérdeztem, ízlett-e Neki, mire azt válaszolta: nem volt rossz, de bolognai sem...Még a Férjemnek is feltűnt, hogy löncsből nem lesz szalonna - sem virtigli olasz szósz.
Nosza, ez kérem egy kihívás. Nagyjából tudtam, mi van a bolognaiban, de ma hajnalban kicsit utánaolvastam a témának a neten, és megvilágosodtam, miszerint nem csak sárgarépa, hanem zeller is. A reszelést, amit úgy utálok kiküszöböltem a kedvenc Bosch aprítógépemmel, ami gyakorlatilag bármit felaprít, megkímélve engem a munka oroszlánrészétől. Imádom!!! (A sztárbloggerek az ilyen bejegyzések végén szokták megjegyezni apró betűvel, hogy "A bejegyzést a Bosch támogatta.")
Aztán persze szépen lassan lekúszott a tudatomig, hogy most legalább 1 hétig nem lesz bejárásom a saját konyhámba - ahol padlólap, csempe, majd új konyhaszekrény és -pult készül, úgyhogy nekiálltam összekapkodni a heti menü többi elemét is - még most, amíg lehet. Reggel 5-től 7-ig aztán el is készült minden; nem fogunk éhen halni ezen a héten sem.


Ja, a bolognai! Azt kell mondjam, zseniálisra sikerült! :) Érdemes volt 1 napot várni az elkészítéssel, mire összeszedtem a motivációmat! :)

Hozzávalók:
  • fél kg darált sertéshús (600 Ft)
  • 1 nagy sárgarépa (50 Ft)
  • fél zeller (100 Ft)
  • 2 fej vöröshagyma (50 Ft
  • fél liter paradicsomszósz (370 Ft)
  • 1 dl vörösbor (100 Ft)
  • 1 csomag spagetti (400 Ft)
  • 2 gerezd fokhagyma (30 Ft)
  • bors
  • oregano
  • bazsalikom
  • olaj

Összesen: 1700 Ft, ebből legalább 6 adag étel jön ki.

Elkészítés:
A vöröshagymát, fokhagymát, sárgarépát, zellert összeaprítom az aprítóval. (Ha nincs aprító, akkor a répát és a zellert reszelem, a vöröshagymát picire kockázom, a fokhagymát meg hozzányomom.) Némi olajon felteszem és 10 percig kis lángon fonnyasztom őket együtt. Ezután ráöntöm a darálthúst, amit azonnal sózok, fűszerezek (bors, oregano, bazsalikom). Nagyobb lángra kapcsolok, és addig kevergetem az egyveleget, amíg a hús ki nem fehéredik. Ekkor öntöm rá a vörösbort, amivel felforralom az egészet. Kicsit hagyom benne főni a húst, majd ráöntöm a paradicsomszószt is. Kb. fél óráig főzöm, amíg a hús már puha lesz. Eközben a tészta is kifő hozzá.

Én parmezánnal fogom enni, a Férjemnek trappista sajtot reszelek rá! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése