Napi Coelho:

"Az utazás soha nem pénz, hanem bátorság kérdése." Paulo Coelho



2013. november 25., hétfő

2013. november 24. - Konyakos szósz és tönkölykrokett

Szombat délután a Lidl-ben jártunk, ahol azonnal rácuppantam a "Deluxe" nevű, újdonsült saját márkájukra. VÉGRE valamelyik átlagos közért rájött, hogy igenis SZÜKSÉG VAN minőségi (urambocsá' luxus) alapanyagokra, mert vannak ételek, amik csak abból jók - és ez nem jelenti azt, hogy minden nap 10.000 Ft ára ételt főzőcskézek el. Viszont mindig van a hűtőmben parmezán. Ebből nem engedek.
No, hát ezért a parmezánért mostantól úgy tűnik, nem kell expedíciót indítanom a Metro-ba, vagy nagy mázlimnak lennie bárhol máshol, merthogy a Lidl-ben van. Árán adják, ez tény, de kapható. Azaz eldönthetem, hogy akarom-e azon az áron megvenni, vagy nem. Nem az a kérdés, hogy akarnám én, csakhát nincs.
Egyszóval: Hurrá Neked, Lidl Deluxe! :)

Egyből le is csaptam 2 doboz tejszínes konyakmártásra. Jóanyám konyakos zöldbors-mártásának az ízével a számban terveztem a vasárnapi menüt - és hittem, hogy maga a csoda van a kosarunkban!
Itt kell megjegyeznem, hogy nem a csoda volt. A tejszínes konyakmártás finom volt, de nem átütő. Legközelebb veszek egy üveg konyakot, és otthon, magam készítem. A Deluxe-termékek közül viszont még sokat ki fogok próbálni. A kedvenc libatepertő-krémünket is átcímkézték ebbe a márkába, szóval a minőség tuti garantált! :)

Tehát vasárnap dióval pirított csirkemellet készítettem tejszínes konyakmártásban, házi krumplikrokettel.
Utóbbi egészségesebbre sikerült, mint terveztem, ugyanis csak teljes kiőrlésű bio tönykölybúza-liszt volt otthon. Így mit volt mit tenni - ebből készítettem.
Az biztos, hogy így nem fogom felzabálni a krokettet magában - pláne, hogy a sót is kifelejtettem belőle -, viszont a szósszal együtt abszolút harmonikus ízvilágot hozott, semmi gond nem volt vele. És Zsolti is megette. This is the beginning of a beautiful friendship...

Hozzávalók:
  • fél kg csirkemell (Lidl, 800 Ft)
  • 3 marék dió (300 Ft)
  • 2 doboz Lidl deluxe tejszínes konyakmártás (Lidl, 700 Ft)
  • 5 dkg Rama (50 Ft)
  • bors
  • szerecsendió

ÉS

  • fél kg krumpli (100 Ft)
  • 10 dkg Rama (100 Ft)
  • 4 tojás (120 Ft)
  • liszt (200 Ft)
  • zsemlemorzsa
Összesen: 2370 Ft, ebből 4 étkezésre elegendő étel készül.

Elkészítés:

A csirkéhez járó Rama-t felolvasztom, beleszórom a pici falatkákra vágott, sózott csirkemellet, borsozom, szerecsendiózom, és nagy lángon pirítani kezdem. A diót összevágom apróra, és hozzászórom a csirkemell falatokhoz. Addig pirítom őket, amíg a csirkemell darabkák egyik-másik oldala piros nem lesz. Ekkor ráöntöm a szószt, és összeforralom vele.
Még az elején felteszem a kroketthez meghámozott, apróra vágott krumplit főni. Ha megpuhult, leveszem a tűzről, és hideg vizet engedek rá, amíg a krumpli le nem hűl. Ekkor összedolgozom a 10 dkg Rama-val, 2 tojással, a sóval, és annyi liszttel, amennyit felvesz. Akkor jó, ha nyúlós, de kanállal formázható tészta lesz belőle.
Kanállal kroketteket szaggatok belőle, ezeket lisztben, tojásban, zsemlemorzsában bepanírozom, majd forró olajban kisütöm.

A krokett macerás étel, de én imádom! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése