Napi Coelho:

"Az utazás soha nem pénz, hanem bátorság kérdése." Paulo Coelho



2011. július 14., csütörtök

Kétféle SZABAD-ság


Oroszlán vagyok. Szabadnak születtem. Ezt mondtam (írtam) is már párszor.
Ugyanakkor annyi rengeteg területe van az életnek, ahol ezt a szabadságot az ember lánya igényelheti, hiányolhatja, vagy épp megvalósíthatja.

Úgy vettem észre, hogy az emberek általában kétfelé válnak abból a szempontból, hogy milyen fajta szabadság van a birtokukban.
Ahogy látom, van, aki számára a külső szabadság a lényeges. Korlátlannak tűnő anyagi feltételek; kocsi, yacht, hacienda; befolyásos kapcsolatok; luxus-nyaralás; ilyesmi. Bármit megtehet, amit csak szeretne; bármi az övé lehet, amire csak (az anyagi világ keretei között) vágyik.
És van - kábé ugyanilyen mennyiségben - olyan is, aki belül szabad. Mentes a görcsöktől, felesleges gátlásoktól és félelmektől; a pesszimizmustól és a rosszindulattól. Így bármit elérhet, amit szeretne; bármi az övé lehet, amire csak (a dolgok pszichés vonatkozásának keretei között) vágyik.

Látok ilyet is, olyat is. Nem akarok sem ítélkezni, sem rangsort állítani. Nem lehetünk egyformák.
Csupán annyit mondhatok, hogy - ha nagy falatnak is tűnik - én az utóbbira gyúrok.

És Ti melyiket választanátok?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése