Napi Coelho:

"Az utazás soha nem pénz, hanem bátorság kérdése." Paulo Coelho



2013. november 26., kedd

2013. november 25. - Harmadfokú riasztás! Férfi a konyhában! :P

(A kép nem saját, csak illusztráció)

Nem szeretek darálthússal mókolni. Ha kell megcsinálom - de olyannyira nem szeretem, hogy ha tehetem, delegálom a feladatot.
Ugyanakkor elég volt kimondanom a bűvös "fasírt" szót, és a Férjem máris háromszoros nyálelválasztásra kapcsolt, szóval a helyzet el volt döntve. Még azelőtt tisztáztam, ki gyúrja a fasírtot, hogy megvettük volna a darálthúst. Balziccer: bedobva! :)

Mialatt Zsolti a zsemlékkel és a fűszerekkel szöttyögött, én levest főztem a Sacitól kapott recept alapján, azzal a módosítással, hogy az én levesemben sárgarépa helyett fele részben sütőtök volt. Éééés nem ártott neki!

A második fogás tökfőzelék lett, fasírozottal.

Hozzávalók:
  • fél kg gyalult tök (450 Ft, jobb a friss, mint a mirelit)
  • 1 fej vöröshagyma (30 Ft)
  • kapor (együtt adják a tökkel)
  • tejföl (200 Ft)
  • liszt
  • pirospaprika

ÉS

  • fél kg darált sertéshús (600 Ft)
  • 4 db zsemle (80 Ft)
  • 4 gerezd fokhagyma (30 Ft)
  • 1 fej vöröshagyma (30 Ft)
  • bors
  • pirospaprika
  • zsemlemorzsa (50 Ft)
  • olaj (350 Ft)
Összesen: 1820 Ft, a főzelék 2 adag, a fasírt 4.

Elkészítés:
A tökfőzelékhez a vöröshagymát picire kockázom, majd ráhajítom a tököt meg a picire vágott kaprot, és addig főzöm fedő alatt, amíg a tök meg nem puhul. Ekkor a lisztet, tejfölt és pirospaprikát összekeverem, és behabarom vele a főzeléket. Max. 25 perces mutatvány. Lisztet még mindig nem vettem, tönkölybúzaliszttel is jelentem, ehető. De simával jobb.
A fasírthoz betettem a turmixba a vörös- és a fokhagymákat, összeaprítottam, majd átvette a Férjem az irányítást. Vízbe áztatta, majd kinyomkodta a zsemléket, majd összemixelte az összes hozzávalót, a zsemlemorzsa kivételével. Mikor homogén volt már a massza, akkor labdacsokat formázott belőle, majd ezeket zsemlemorzsába forgatva forró olajban kisütötte.

Fincsi lett! Máskor is rábízom! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése