Napi Coelho:

"Az utazás soha nem pénz, hanem bátorság kérdése." Paulo Coelho

2011. október 26., szerda

London - amit biztos, hogy ugyanígy

Következik a mindenkinek-csak-ajánlani-tudom-csináljátok-Ti-is-így lista. Mindenki figyelmébe ajánlom szeretettel!

- Etap-hotel: olcsó, normális, jó, tiszta (!!!) szállásokat ajánlanak Európa-szerte. Nekünk csakis pozitív tapasztalat.
- Tesco: Angliában az egyik legszínvonalasabb áruház. Egyszerűen olcsó és minőségi. A leveles spenóttól az előre meghámozott krumpliig minden volt, méghozzá elérhető áron. Ajánlom hazahozni, illetve a készételes részleget helyi vacsik saját kezű elkészítésére (megmelegítésére); hotelszobai romantikára :D.
- Szendvics: Mindig, minden mennyiségben, szinte bármelyik áruházban vagy kávézóban. Pláne ajánlom a következő pontban foglaltakat figyelembe véve...
- Meal deal: Azaz menü-ajánlat a legtöbb közértben. Azaz: veszel egy szenvicset + 1 üdítőt + 1 csokit/chipset/gyümölcsöt (áruházlánconként változó a kínálat ezügyben), és az egész alig kerül többe, mint simán a szenvics. 1000 Ft értékű fontból megkajáltunk így rengetegszer, és volt hozzá innivaló és gyümölcs is. A szendvicsek pedig nagyon sokfélék (így menüben is sokféle választható); laktatóak, egészségesek (legtöbb).
- One day travel card: Azaz: egész napos jegy a teljes londoni tömegközlekedési hálózatra. Mi sokszor csak úgy felültünk egy buszra, aminek ismerős volt a végállomása, és onnan sasoltuk a várost - így elkerülhettük, hogy csupán a leülésért ki kelljen fizetni egy kávé árát. A metrót is sokat használtuk, sokszor átszálltunk - jó volt hogy nem kellett folyton számolgatni, hogy hogyan érné meg jobban.
- Sportáruházak: Sokkal jobb minőségű és olcsóbb sportruházatot lehet vásárolni Londonban, mint itthon. Vízálló karrimor cipő 5400 Ft értékéért; egy csomó túrafelszerelés, hátizsákok, ruházat...Aki ilyesmit használ, az spóroljon jó előre Londonra, mert megéri! A Decathlon viszont ugyanolyan, mint itthon...:(
- Marble Arch: Ezen a részen találtam meg (utolsó nap, indulás előtt 3 órával) azokat az üzleteket, amiket itthon "angol márka"-ként ismerek. Ezren voltak, nem vettem semmit; de legközelebb itt kezdenék.
- Camden: jó kis bazár, nagyon-nagyon sokféle mindennel. Sajnos női metrótérképes pólót nem találtam. Pedig vettem volna. (Zoli kapott férfit...) Legközelebb több időt akarok ott tölteni, kötetlenebbül.
- Tömegközlekedés: Nem kell félni tőle. Nagyon egyértelmű, nagyon kiszámítható, nagyon rendben van. Egyszer sem tévedtünk el, pedig sokat mentünk mindenfelé.
- Múzeumok: ingyenesek, és nagyon klasszak. Főleg a természettudományi.
- Wing's buffet: Kínai kajálda az egyik peremkerületben. Svédasztalos rendszer, nagyon fincsi ételek, igazi kínai konyha. Egyszer ki kell próbálni...csak bírj utána hazagurulni...
- Metrótérkép: El ne indulj nélküle! De újat keress, az információnál. Az a tuti. Nekünk régi volt, de hamar kiderült, hogy cserés...
- Állatok a parkokban: A legtöbb helyen van mókus, láttunk libákat, hollókat; de hazafelé menet, a szállás felé minden este láttunk rókát is. Első este eléggé berezeltünk tőlük, merthogy ketten voltak, és verekedtek. A kirándulás végére viszont hozzájuk szoktunk. Nem bántanak, természetesnek veszik, hogy az emberrel együtt élnek.
- Segítőkész emberek: Ha kérdezel, válaszolnak. Ha nem tudod, segítenek. Ilyen egyszerűen.
- Kiszámíthatóság: Londonban a dolgok úgy történnek, ahogy alapvetően történniük kell. Nem marad ki járat, nem felejtik el levonni a kedvezményt, nem kell többet gyalogolni, mint írták; stb. Minden úgy van, ahogyan lennie kell. Nincs ok az idegeskedésre.
- Éjszakai séta valamelyik hídon: nagyon szép, nagyon klassz! Én szívesen mentem volna esténként többfelé, de mindig nagyon elfáradtunk. Mindenesetre legközelebb még többet szeretnék látni!