Napi Coelho:

"Az utazás soha nem pénz, hanem bátorság kérdése." Paulo Coelho



2014. december 25., csütörtök

Ezt (t)esszük karácsonykor


Idén - ahogy már írtam is - igazi békés, nyugodt, lazasággal áldott ünnepünk van.
Emiatt aztán - mind ételben, mind sütiben - volt, van merszem próbálgatni; olyat is, amit már régen, vagy még sosem készítettem.
Ilyen kaják tömkelege kerül(t) idén az ünnepi asztalra nálunk. A recepteket pedig - honnan máshonnan - az internetről vadászom, vadásztam.

Akinek még nincs elege a teríts-merítsből, annak íme az idei menü-lista!
(Kiváncsi leszek rá, hogy a mai hogy sikerül...)

December 24., Szenteste:
Tradicionálisan a szüleimnél töltjük a nagycsaláddal, és ott vacsorázunk. Tradicionálisan virslit és citromos teát. Régi történet ez: még édesanyám gyerekkorában a Dédmamánál gyűlt össze Szenteste a család; ott is evett mindenki. A Dédmama viszont - bölcsen - nem vállalta be ennyi főre a töltött káposztát halászlével, így mindenki virslit kapott tormával, mustárral; és forró teát ittak rá. Így mindenki jóllakott, viszont nem kellett egy egész évig spórolni erre az estére a kisnyugdíjból. A dolog kultúrtörténeti pikantériája, hogy aki diplomát szerzett, az onnantól csészealjjal kapta a csorba bögrében a rumosteát. Ami jár, az jár.

Épp emiatt nálunk csak a másnapra szánt korhely halászlé készült el (Zsolti végül lemondott a pirított tésztáról, és meghagyta a helyet a gyomrában a süti-hegyeknek). Itt sajnos elkövettem azt a hibát, hogy nem olvastam végig a recept alatti kommenteket, így a mustár végül kimaradt a levesből. No mindegy. Ma melegítéskor még beletehetem. Amúgy tuti lett!

December 25., Anyós a kapuk előtt:
Előrelátóan sertéskarajt vettem, mert azt - akárhogy is legyen - csak némi előkészítés után be kell hajítani a sütőbe, és elvan magában...Így is lesz.
Miután pótoltam a háztartásunkban fellépő mustár-hiányt, ezt a receptet választottam; majd fotózom, hogy milyen lesz.

Köretnek már a terv is párolt káposzta volt; ebben se voltam eddig nagy spíler, de majd most! :) A recept szerintem brilliáns, nagyon várom már az eredményt!


Valami mustáros szósz és zsemlegombóc teszi majd teljessé ezt a menüt. Ha kibírom kóstolgatás nélkül este 6-ig, akkor én leszek a nap hőse! :)

Sütik:
4 féle sütemény készült nálunk az idén:

  • kekszestekercs: szupertitkos családi recept alapján készül. Ha leírnám, mindenkit meg kellene, hogy öljek, aki elolvassa. (Zsoltin is még erősen gondolkodom...)
  • kókuszgolyó: a kekszestekercs megmaradt anyagából. Nem kóstoltam, de állítólag jó. Mandulát tettem a közepébe.
  • raffaello golyó:így készült. Érdemes nagy edényben nekiállni...
  • flódni: egyáltalán nem olyan bonyolult, mint amilyennek látszik, HA van az embernek egy fantasztikus kuktája, aki elkészíti a töltelékeket, amíg ő a tésztával mókol. Nagyon fincsi lett, nem túl édes, remek ízharmóniákkal. Teli találat! :)


Összességében gasztro-szempontból nekem ez egy zseniális karácsony.
Pláne, hogy 3 gyönyörű, fűzöld kerámia-lábas várt a karácsonyfa alatt...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése