Napi Coelho:

"Az utazás soha nem pénz, hanem bátorság kérdése." Paulo Coelho



2010. augusztus 17., kedd

Régmúlt idők jelene


Keresem, kutatom, összekaparni igyekszem az életem azon pillanatnyi időszakait, amikor mertem felhőtlen, amikor mertem görcstelen és saját magamért való lenni.
Nevezhetjük ezt szerelemnek, de én méginkább nevezném szabadságnak - a tett, a gondolat, az indulat, az érzelem szabadságának.
Színekre emlékszem, és illatokra. Ruhákra, amik befonták a testem, puha tapintású meleg kelmékre, érintésekre, nevetésekre, dalokra, mozdulatokra is emlékszem.
Emlékszem az időkre, amikor mertem belevetni magam önmagamba, és nem féltem a visszacsapó, fojtogató hullámoktól.
Akkor, ott, úgy tudtam úszni.

A lábam lassan sziklát ér,már talán nem soká kell kapálóznom most sem. A dal, a fény, a művészet, a bohém boldogság lassan szétárad bennem most is, mert talán már tudom, hogy mit, tudom, hogy hogyan keresek.

Gyerkőc voltam még. Imádtam enni, talán a legkedvesebb dolog volt számomra a világon. "Ne edd le magad!" Én csak habzsoltam gondolkodás és fékek-gátak nélkül. "Ne edd le magad! Miért nem figyelsz oda?! Ha mégegyszer megtörténk, elveszem!" A fejem minden falat után lassan-lassan görcsösen a mellkasomra tévedt - vajon van-e már bűnjele az ártatlan élvezetnek?

Nevetni jó, de nevetni nehéz dolog. A fűben hempergéstől koszos leszel fülig, mégis ez az egyetlen módja a megtisztulásnak. Spontánnak lenni, őrültnek lenni, mosolyogva tenni, ami tetszik, és kacagva futni az álmaid után - hát ilyen voltam akkor, azokban a mikronnyi pillanatokban, amikor éppen átszellemülhettem, át tudtam szellemülni a boldogságban.

És ezt nem a kívülállók, nem a "mások" határozzák meg - hiszem. Nem a társ, nem a barátok, nem a szülők, rokonok, kitudja kicsodák. A döntés a magamé, hogy tudok-e, hogy merek-e csodálatos ember lenni. Csodálatos, sugárzó, aki betölti életörömmel a közeget, amelyben él. Aki akkor is energikus, ha fáradt. Aki akkor is boldog, ha épp szomorú.
Boldog, mert ő maga lehet. Boldog, mert nem kötik ostoba kötelmek. Boldog, mert nem kényszeríti belső erő, hogy görcsösen gondolkodjon, mielőtt cselekszik. Mert tudja, hogy a tettei helyénvalók. Mert tudja, hogy aki szereti, az a tetteivel együtt, teljes egészében fogadja el.

Boldog vagyok, hogy megtaláltam ezeket az elrejtett perceket a múltban; és boldog vagyok, mert úgy érzem, lassan újból átjár az alkotó erő.
És remélem, ez virágba borítja majd mindenki életét egy kicsit, aki velem, aki mellettem, aki körülöttem él.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése