Napi Coelho:

"Az utazás soha nem pénz, hanem bátorság kérdése." Paulo Coelho



2011. szeptember 29., csütörtök

Vega vacsi


Nem titok, hogy van egy "vegásított" szakasza a múltamnak. Amikor - ha nem is táplálkoztam teljesen húsmentesen - azért lényegében a vegetariánus ételek fogyasztása volt rám jellemző. Nem az elszánás, inkább a körülmények hozták így - de egyáltalán nem bánom. Olyan ételekkel találkoztam, ismerkedtem meg, és alakítottam ki életre szóló barátságot, amelyek a mai napig az étrendem mindennapos részét képezik. Szeretem ezeket az ételeket, mert a hús erős, karakteres íze helyett lehetősége van a fűszereknek, a zöldségeknek érvényesülni.
Az alábbi receptet a Nők lapja valamelyik számában olvastam répával - tegnap pedig kipróbáltam gombával is; úgy teljesen más élmény, de legalább ugyanolyan finom. Ez adta a tegnapi vacsit, és a mai ebédet is ez fogja - a vacsorában csak azért nem vagyok biztos, mert ki tudja, marad-e addig az őrizetlenül hagyott hűtőben...
Egyszerű, olcsó, viszonylag haladós, egészséges és naggggyon fincsi! :)
A sárgarépásban még ropognak a répa-csíkok, a gombás pedig finoman krémes érzés...:)
Fogyasszátok egészséggel!

Zöldség-fasírt sárgarépából vagy gombából:

Hozzávalók:
  • kb. 5 nagyobb sárgarépa / 500 g gomba
  • kb. 500 g zsemlemorzsa
  • 4 tojás
  • bors
  • petrezselyemzöld
  • fokhagyma (a gombáshoz)

Elkészítés:
A répát le kell reszelni nagy lyukú sajtreszelőn. (Baromi unalmas, ez a legrosszabb része az egésznek.) / A gombát fel kell vágni apróra, és a hagymán, fokhagymán puhára párolni sóval, borssal. Innentől a recept mindkétféle zöldséggel azonos: ráütjük a 2-2 tojást, majd összegyúrjuk annyi zsemlemorzsával, amennyit felvesz, tehát amennyivel egy gyúrható, formázható masszát képez. (Vigyázzatok, a gomba miután levesszük a tűzről, nagyon meleg...!) Ebből kis golyókat formázunk, és ezeknek mindkét oldalát olajban kb. 1 percig sütjük. Ezután papírtörlőn lecsepegtetjük, és fűszeres natúr joghurttal tálaljuk.

Én imádom! :)
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése