Napi Coelho:

"Az utazás soha nem pénz, hanem bátorság kérdése." Paulo Coelho



2012. január 12., csütörtök

Mi az, ami nélkül nem tudnék élni?

Ez a kérdés foglalkoztat már egy ideje; a végső lökést Luca blogbejegyzése adta meg, hogy írjak egy ilyen listát.
Ami tartalmazza mindazt, ami nélkül úgy érzem, olyan mértékben károsodna a komfort-érzetem, hogy azt már nem tartanám méltó életnek, nem tudnám igazán felszabadultan érezni magamat nélküle. És itt most nem beszélek a fiziológiás szükségleteimről - tekintsük azért azokat alapnak.
Csak őszintén.


Tárgyi (vagy azokhoz kapcsolódó) feltételek:
- hajmosás 2 naponta
- szellemi táplálék (beszélgetés, könyv, infó, bármi)
- finom ízű étel / ital legalább heti 1-2szer

Nem tárgyi feltételek:
- sikerélmény
- alapvető biztonság (van mit enni, van hol pihenni)
- esztétikus környezet (legalább néha!)
- megbecsültség

Kevésnek tűnik? Meglehet. Nem is arról van szó, hogy más tényezők nem fontosak, vagy nem játszanak nagy szerepet az életemben. Inkább az elengedésről.
Nagyon sokáig rengeteg dologba kapaszkodtam beteges erővel. Személyekbe, tárgyakba, rutinokba, érzésekbe, tapasztalatokba. És megtanultam, hogy az ilyenfajta függés csak fájdalomhoz és veszteséghez vezet. Nem félek tőle már - csak tudom, hogy hasztalan, épp az ellenkező irányba visz, mint a kiszemelt cél. Ezért aztán meg kell tanulni elengedni. Oldani, kötés helyett. Mert a dolgok akkor válnak igazivá, ha kötés nélkül is a tieid - és te kötés nélkül is képes vagy élvezni őket - noha tudod, senki nem ígéri, hogy örökre a tieid. Hát, valahogy így vagyok a fentieken túlmenő komfortokkal is.
Élvezem őket, de nem várok ígéretet, hogy mindig biztosak lesznek az életemben. Ha nem, hát nem. Ha a fentiek megvannak, én azt hiszem, már jól leszek.

Persze sokkal tágabb azoknak a dolgoknak a halmaza, amitől úgy tűnik, hogy függök. Így például:
- csajos esték
- milli jegeskávé
- napi 1 édesség
- fényképező
- laptop
- internet
- esztétikus ruhaneműk
- finom ételek mindig
- tisztaság, rend
- változatosság

A fenti lista inkább azt az elképzelést tükrözi, hogy ez extrém helyzetben (háború, expedíció, világégés, mittudomén) mik volnának azok a tényezők, amik végső soron meghatároznák a hogylétemet. A civilizált komfortról a fenti listában szó sincs.
Én sem vagyok szent. Rengeteg dologhoz kötődöm. Mindemellett úgy gondolom, ha a szükség úgy hozná, igenis erőt tudnék meríteni egy hajmosásból, meg egy Dunán megcsillanó huncut napsugárból. :D

1 megjegyzés:

  1. Nekem csak egy kell.
    A sikerélmény.

    Mindegy, ha fázom, ha éhes vagyok, ha topisan nézek ki.
    Persze lehet, hogy azért mindegy, mert csak ritkán volt fázás, éhség, stb.?
    Nemtom.

    VálaszTörlés