Napi Coelho:

"Az utazás soha nem pénz, hanem bátorság kérdése." Paulo Coelho



2013. november 20., szerda

2013. november 20. - Szombaton jövök, ne halj éhen!

Amikor eldöntöttem, hogy férjhez megyek, többek között azért tudtam gyorsan és hatékonyan elhatározni magamat, mert tökéletesen biztos voltam benne, hogy bizonyos igényeim, szükségleteim nem fognak sérülni a házasságban.
Ilyen például a szabadság-vágyam. Nekem időnként le kell lépnem.
No nem örökre, csak néhány napra; nem másik pasival, csak a barátnőkkel; ezt viszont muszáj. Ha eltelik 1 hónap nélküle, már hiányzik; ha eltelik 2 hónap is, akkor megőrülök. Őrülten meg viszonylag melós dolog elviselni engem...
Szerencsére a Férjem sosem akart gátat szabni ebbéli vágyamnak. Naná, hogy nem: ilyenkor 2 napig le sem teszi a táblagépét (szerintem azzal is alszik titokban, és tuti, hogy a masina az én párnámat használja...), este a haverokkal sörözik a törzskocsmában, megnéz n+ 213 részt valamelyik ultrabrutál zombis sorozatból (amit hallgatni se bírok, ha csak mellettem nézi), és egyáltalán nem mosogat. (Szerintem az is lehet, hogy nem is fürdik. Csak mire hazaérek. Erre nincs bizonyítékom.)

Mindemellett kaja nélkül itthon hagyni a Férjemet 2 napra azért nagyobb fokú gondatlanság, mint amit képes vagyok lelkileg felvállalni. Mi lesz, ha éhen hal? Vagy mondjuk skorbutot kap a párizsis zsemlétől? Egyáltalán: fel sem tudom fogni, hogy maradhatott életben, mielőtt megismerkedtünk, és elkezdtem én menedzselni a táplálkozását...:P

Egyszóval: főzök. Nem is keveset.
Igaz, a tegnapi főzelékből, és a tegnapelőtti levesből még van; mégis úgy érzem, hogy szörnyű, égető hiányomat csak egy nagy adag jól komponált étel enyhítheti a hűtőben.

A csirkemell, amit még hétfőn vettem, és azóta várja a sorsát a hűtőben, adott. Ha viszont ma és holnap is eszik belőle, kevés lesz. Tehát kétfélét kell főznöm. Pláne, ha azt akarom, hogy szombaton nekem is jusson belőle, és ne kelljen edzés után azonnal nekiállnom kotyvasztani...

A csirkéhez újabban nincs fantáziám. Szerencsés egybeesés, hogy a Férjemnek meg sohase volt ;). Viszont találtam a hűtőben egy nagy darab Brie sajtot - ami a hetek óta az ablakban szottyadó almával tovább árnyalja a képet.
Eldöntöttem, utánam az özönvíz: Almás-sajtos csirkemell lesz rizzsel.
Péntek-szombatra pedig tonhalas fussili. A tésztát a Férjem is ki tudja főzni.

Almás-sajtos csirkemell:

Hozzávalók:
  • fél kg csirkemell-filé (Spar, akciós volt, 650 Ft)
  • 1 db alma (kb. 50 Ft)
  • egy nagyobb darab penészes sajt (Brie, Budget, 200 Ft)
  • kis margarin
  • bors
  • gyömbér
  • szerecsendió

Elkészítés:
A megmosott, felszelt, sóval, fűszerekkel megszórt csirkemell-szeleteket kivajazott hőálló tálba teszem, sormintában az alma és a sajt-szeletekkel. (Volt itthon egy darab házi sonka, én azt is csempésztem közé, a füstölt íz kedvéért) Szerencsés, ha a tálnak van teteje, mert akkor nem fog a hús kiszáradni, de ez alufóliával is pótolható. Öntök alá egy pici vizet is, nehogy kiszáradjon a hús.
Addig sütöm, amíg a husi puhára sül, és kicsit megpirul.
Rizzsel tálalom. (1 bögre rizst olajon megpirítok, ráöntök 2 bögre vizet, szórok hozzá vegetát, megvárom, míg elfőlli a vizet, majd letakarva hagyom állni - Blankától tanultam, és a Férjem így szereti.)

Összköltség: 1100 Ft rizsestül, mindenestül + a fűszerek. Ez maximum 4 adag ételre elegendő.

A tonhalas tészta sem egy trükkös fogás, konkrétan ez az adu ászom arra az esetre, ha 30 perc alatt kell értékelhető kaját alkotni a semmiből...

Hozzávalók:
  • 2 doboz tonhal-konzerv (ajánlanám azokat, amire "Tuna chunks" van írva: zöld Gianna, Spar, 2*369 Ft; vagy a Lidl-set, 2* 419 Ft)
  • egy marék zöld olivabogyó (kb. 300 Ft)
  • egy üveg fűszerezett paradicsom-szósz (Spar és Lidl is 370 Ft körül kínálja)
  • olivaolaj
  • bors
  • oregánó
  • bazsalikom
  • 1 citrom leve
  • 1 zacskó tészta (nálunk most zöldséges fussili-vel készül majd, Spar, 400 Ft)
  • reszelt parmezán sajt (silány utánzat a Spar-ból: 200 Ft) vagy trappista sajt (Spar, 300 Ft)

Összesen: 2210 Ft - ebből 6 adag étel is kikerül.

Elkészítés:
A 2 tonhal-konzervről nagyjából lecsepegtetem az olajat, majd beleöntöm őket a felmelegített edénybe. Hozzádobom az elnegyedelt olívabogyókat, rányomom a citrom levét, és hagyom, hogy kicsit összerottyanjanak. Kb. 5 perc elteltével hozzáadom a paradicsom-szószt és a fűszereket, majd összeforralom őket.
Ha azonnal akarom fogyasztani, akkor a tésztát az elején felteszem főni - és mire a szósz kész, a tészta is megfő.
Reszelt trappista vagy parmezán sajttal tálalom.
Ha az egész el fog fogyni az adott étkezésre, akkor érdemes a tésztát csak fogkeményre főzni, majd összeönteni a szósszal, és még abban rotyogtatni, amíg meg nem pirul. Ha viszont másnapra is ezt ennénk, akkor érdemes a tésztát és a szószt külön főzni és tárolni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése