Napi Coelho:

"Az utazás soha nem pénz, hanem bátorság kérdése." Paulo Coelho



2010. szeptember 10., péntek

Medvekaki-sütemény

Az étel keresztanyja Bogi, aki Zoli interpretációjában kóstolta - így elnézhető neki, hogy azonnal a mackó végtermékére asszociált belőle. Maga a recept Ágitól származik, Zoli pedig elvesztette; én azonban hosszas hírből ismerés után ma megszereztem.
Amúgy csokis-zabpelyhes keksz.

Hozzávalók:
  • 7,5 dkg zabpehely
  • 7,5 dkg finomliszt
  • 2 evőkanál kakaópor
  • 10 dkg étcsoki (de én ki fogom próbálni kombinálva is: fehér-, tej- és étcsokival)
  • 0,5 dkg szódabikarbóna
  • 10 dkg vaj
  • 15 dkg barnacukor (de én most fehéret tettem bele, az volt itthon)
  • 1 tojás
  • sütőpapír
Elkészítés:
A sütőt elő kell melegíteni 200 fokra. Két gáztepsit ki kell bélelni sütőpapírral. Amíg a sütő melegszik, addig el is készül a tészta.
A zabpehelyből 5 dekát meg kell kicsit pirítani szárazon, aztán ha már finom illata van, le kell darálni - zabpehely-lisztté. Ezt kell összekeverni a liszttel és a pici kockákra vágott étcsokival.
Közben a cukrot, a vajat, a kakaóport és a tojást habosra kell keverni, majd hozzáadni a lisztes-csokis keveréket, végül a maradék zabpelyhet és a szódabikarbónát.
Ha alaposan összekevertük őket, akkor diónyi golyókat kell formálnunk a masszából, majd ezeket kilapítva, egymástól jó messze a tepsikre tenni (egy tepsibe maximum 9-10 darab fér).
A 200 fokos sütőben 10 perc alatt megsül ez a finomság, de szigorúan meg kell várni a fogyasztással, amíg kihül.

Jó étvágyat mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése